Jak przygotować się do przyjęcia turystów z rynku indyjskiego?

Dobór partnera

Większość indyjskich firm można znaleźć online, jeśli nie – najprawdopodobniej to zbyt małe biuro do współpracy międzynarodowej.

Dobierając kontrahenta warto na pewno zwrócić uwagę na:
– jego wielkość,
– referencje od innych firm,
– doświadczenie we współpracy w Europie,
– warto ufać pierwszemu wrażeniu.

Budowanie relacji

W Indiach nie ma biznesu bez relacji.Wspólne posiłki są ulubionym sposobem budowania relacji. Skromne, ale przemyślane prezenty będą mile widziane i raczej nie są odbierane jako korupcja – należy unikać alkoholu, prezentów ze skóry lub odzwierzęcych, nawiązujących do wizerunku krowy lub psa, podarunków czarnych lub białych.

Przechodzenie od razu do biznesu może być odebrane jako niegrzeczne. Tematy tabu: polityka, religia, bieda i prawa człowieka w Indiach, seks. Tematy interesujące: cywilizacja indyjska i współczesne sukcesy Indii, rodzina, jedzenie, sport, turystyka.

Jak promować sie w Indiach

Promować Warszawę, podkreślając że jest to stolica europejskiego państwa, dynamiczne miasto, może też miejsce wielu indyjskich restauracji.

Promować poszczególne miasta/regiony tematycznie, krótkimi hasłami, charakteryzującymi dany produkt/usługę (np. Gdańsk – bursztyn?).

Ogłaszać się przez indyjskie portale turystyczne, aplikacje mobilne.

Reklamować się w gazecie – największe anglojęzyczne to The Hindu, Hindustan Times i Times of India.